Ilavská 25-ka

Turistický pochod - Ilavská 25-ka
40. ročník

Klub slovenských turistov Tuláci Ilava s podporou mesta Ilava organizuje dňa 4. 5. 2024 už v poradí 40. ročník turistického pochodu Ilavská 25-ka.

Voľba jednotlivých trás je prispôsobená turistickej verejnosti, kde si svoje nájdu rodiny s deťmi, priemerne zdatní turisti alebo milovníci náročných pochodov.

Trasy sú situované v Strážovských vrchoch a prechádzajú viacerými turisticky atraktívnymi vrcholmi s krásnymi výhľadmi (Sokol, Vápeč, Vlčinec, Starý háj). Trasy sú vedené po turistických značených chodníkoch a chodníkoch značených miestnou značkou.

Štart aj cieľ sa nachádza pred pohostinstvom U KOZY, Pivovarská 401/29.

Termín :    sobota 4. máj 2024

Štart :    6:00 – 10:00

Uzávierka tratí :    18:00

Štartovné :    dospelí 2 €, členovia KST a deti od 6 do 15 rokov 1 €, deti do 6 rokov zdarma

Trasy :    25 km, 20 km, 15 km, 8 km

25 km trasa

Trasa vedie po žltej značke cez vrchol Sokol (K1), osadu Háj na križovatku s modrou značkou nad Hornou Porubou. Odtiaľ po modrej značke na Vápeč (K2) - vrchol s krásnym kruhovým výhľadom.
Z Vápča po modrej značke cez Hornú Porubu do osady Smrčkovci. V strede osady doľava po miestnej modrej značke na vrchol Vlčinec (K3). Za Vlčincom sa miestna modrá značka opäť stretáva s modrou značkou a pokračuje po nej vľavo do Iliavky. Odtiaľ po fáborkach po križovatku s miestnou žltou značkou v sedle nad Iliavkou. V sedle doľava po miestnej žltej značke cez vrchol Starého Hája do cieľa.

Trasa je náročná, s približným stúpaním 1550 metrov.

Upozornenie: Účastníci trasy prechádzajú druhým, tretím a piatym stupňom ochrany prírody. Musia dbať na ochranu všetkých zložiek životného prostredia a rešpektovať všeobecné podmienky ochrany prírody ustanovené v § 4 ods. 1 zákona a ďalšie vyplývajúce zákazy činností podľa zákona č. 543/2002 Z. z. o ochrane prírody a krajiny pri pohybe v území s danými stupňami ochrany prírody.

20 km trasa

Trasa vedie po žltej fáborke zo štartu po Jesenského ulici, okolo záhradkárskej osady Lašteky ďalej po žltej značke cez vrchol Sokol (K1) do osady Háj, tu sa trasa stáča doprava po miestnej zelenej značke cez osadu Štyri Lipy do sedla nad Iliavkou. V tomto sedle nastáva zmena smeru a to doľava po bielej fáborke na modrú značku do osady Smrčkovci. V strede osady doprava po miestnej modrej značke na vrchol Vlčinec (K3). Za Vlčincom sa miestna modrá značka opäť stretáva s modrou značkou a pokračuje po nej vľavo do Iliavky. Odtiaľ po bielej fáborke do sedla nad Iliavkou a ďalej po miestnej žltej značke vedie cez vrchol Starého Hája (K5) do cieľa.

Trasa je mierne náročná, s približným stúpaním 830 metrov.

15 km trasa

Trasa vedie po žltej fáborke zo štartu po Jesenského ulici, okolo záhradkárskej osady Lašteky ďalej po žltej značke cez vrchol Sokol (K1) do osady Háj, tu sa trasa stáča doprava po miestnej zelenej značke cez osadu Štyri Lipy do sedla nad Iliavkou. V tomto sedle nastáva zmena smeru a to doprava po žltej miestnej značke vedie cez vrchol Starého Hája (K5) do cieľa.

Trasa je mierne náročná, s približným stúpaním 650 metrov.

8 km trasa

Trasa vedie Iliavčanskou dolinou na Krásnu hôrku (K4) a odtiaľ vedie po miestnej modrej značke cez Sedličnú horu a Batinu do cieľa.

Táto trasa je vhodná pre rodiny s malými deťmi.

Starý háj z Vlčinca

Vápeč, Horná Poruba zo Starého Hája

Sokol

Upozornenie :    akcia sa koná za plnej cestnej premávky, každý účastník pochodu ide na vlastné nebezpečie